dat mij inspireert....

blijf dromen en kom in beweging

Vandaag neem ik afscheid van een van mijn coachees. Vol bewondering kijk ik terug naar de start van ons traject en hoe zij in de tussenliggende periode haar leven weer heeft opgepakt. Ze is een nieuwe toekomst voor zichzelf en haar dochter aan het creëren. Deze jonge moeder was afgeschreven om deel te nemen aan het werkend leven. Nu een paar maanden later heeft zij haar eerste echte baan. Ze doet het zo goed dat haar werkgever haar een WerkendLeren traject aanbiedt. Ze grijpt die kans met beide handen aan. 

Ken je ook mensen in jouw omgeving die stappen willen zetten richting werk en wat hulp kunnen gebruiken? Laat een bericht achter op de contactpagina.

Lees meer

inspiratiewandeling

Soms loop je tegen vragen aan waar je wel wat hulp bij kunt gebruiken. Bij het maken van keuzes in je relaties, het maken van keuzes in je werk en het kiezen voor jezelf. Niet altijd kom je hier zelf uit en ook niet met mensen uit je omgeving. Of je ziet dat dit speelt bij de mensen om je heen en je gunt ze meer inzichten en focus. Ervaren hoe het werkt met coaching? Koop een inspiratiebon!

Lees meer

nieuw kantoor

Per 1 maart heb ik mijn eigen kantoor in Voorburg. Op de plek waar vroeger het oude gemeentehuis was gehuisvest. Een heerlijke omgeving voor coaching, training en het houden van sollicitatiegesprekken. 

Lees meer

career & kids

Vol trots kan ik mededelen dat ik deel uit mag maken van het team van Career & Kids en Career & Live. Een mooie organisatie met een landelijk netwerk aan professionals.

Lees meer

de kracht van wandelen

30 minuten per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen! 

En dat is niet alles! Er zijn nog meer voordelen aan wandelen.  

Lees meer

running therapie

Vanaf nu kan je ook voor running therapie bij de inspiratieboom terecht. Wat houdt running therapie eigenlijk in?

Running therapie gaat voor mij over het mentaal en lichamelijk in beweging komen. Het gaat niet over het zo hard en zo veel mogelijk lopen van kilometers. Soms is wandelen al meer dan genoeg. Door letterlijk de loopbeweging te maken, komt jouw brein ook in beweging. Het buiten zijn biedt zo veel mooi materiaal om mee toe oefenen. Elke keer kan ik me weer laten verrassen door het effect wat het op mensen heeft.

Lees meer

bewegen tegen een burn-out of stress

Chronische stress en een burn-out tasten je hersenen aan, ze verslechteren je korte termijn geheugen en verminderen je concentratievermogen. Uit onderzoek blijkt dat sporten helpt je hersenen te herstellen.

Lees meer

43 procent van de Nederlandse jongeren heeft psychische klachten’

43 procent van de Nederlandse jongeren ervaart psychische klachten zoals slecht slapen, piekeren en angstklachten.

Dat stellen MIND en NPO 3FM naar aanleiding van een onderzoek dat werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Newcom in het kader van #openup-week. Die week is bedoeld om openheid bij jongeren te stimuleren over psychische problemen.

Lees meer

hardlopen levert meer op dan je denkt

Hardlopen is goed voor je, dat is geen verrassing. Maar onderzoekers van de universiteit van Iowa hebben onderzocht dat een uurtje hardlopen wel hèèl gezond is.

POSITIEVE EFFECTEN
Zelfs 5 tot 10 minuten rennen heeft positieve effecten op je gezondheid. Volgens de onderzoekers blijkt dat een klein stukje hardlopen per dag het leven verlengt. Mensen die regelmatig een rondje hardlopen zouden zelfs de kans op vroegtijdig overlijden met veertig procent verminderen. Prima reden om vanavond je hardloopschoenen onder het stof vandaan te halen.

Lees meer

‘powernaps maken gelukkiger dan dutje van langer dan halfuur’

Een powernap, een korte slaap van minder dan dertig minuten, lijkt mensen gelukkiger te maken dan een dutje van meer dan een halfuur. 
Dat komt naar voren uit onderzoek van de Universiteit van Hertfordshire, schrijft The Telegraph.

Voor het onderzoek werden duizend mensen gevraagd in welke mate ze gelukkig waren en of ze overdag dutjes deden. Zij werden onderverdeeld in drie groepen: mensen die geen dutje deden, mensen die een dutje van een halfuur of korter deden en mensen die langer dutten.

Twee derde van de groep die een kort dutje deed, zei gelukkig te zijn. Bij de groep die langere dutjes doet, ging het om 56 procent en bij de groep die geen powernaps houdt om 60 procent.

Lees meer

wetenschappelijk onderzoek effecten hardlopen op het brein

Steeds meer mensen ervaren de positieve bijdrage van lichaamsbeweging op lichaam en geest, maar ook in de wetenschap staat het onderzoek hiernaar niet stil.

Lees meer